drömmen flyr och vardagen gror med vårsolens värme

Såg solen titta fram nyss!

I morse när jag vaknade var himlen mulen och grå och hela jag var mulen och grå. Drömde så förvirrat i natt. Ensamt.
Drömmen dröjde sig kvar i kroppen även fast jag var vaken och såg verkligheten genom ögonfransarna.
Så fanns känslan ändå kvar.
Förvirrad ensam mörkt kallt utanför. Fastnat i drömmen.
Ingen ork alls att kliva upp ur sängen kändes som en omöjlig rörelse, så mycket energi hade jag inte över. Helt tom inuti.
Grå tom liten ledsen ynklig svag hjälplös tom grå trist grå.

Men efter en stund, efter tankar och funderingar och många djupa andetag flydde drömmen och verkligheten återvände.
En ny dag en ny möjlighet en ny känsla.
Värmen kom tillbaka i min kropp.

Klev upp ur sängen och lämnade de sista resterna av drömmen där under täcket. På med varma sköna mjuka gosiga kläder.

Och nu såg jag solen titta fram!
Det gula mjuka varma skimrande ljuset leter sig in genom fönstret och värmer mina fötter just nu.
Solen har bestämt sig för att värma den frusna jorden och frusna mig idag. tack för det!
Nu ska jag ut och dra i mig en nytt andetag av den nya dagens rena luft, och ställa mig i solljuset och låta värmen sprida sig från ansiktet ner genom hela kroppen ner i tårna, suga i mig så mycket jag kan av solvärmen och ljuset.
Kanske skaffa några nya fräknar.

  

Kommentarer
Postat av: ida

åh saris <3

2010-04-08 @ 14:15:59
URL: http://ccardigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0