Every day I awake, awake in a different shade


nu ska sarasaraw leva lite igen...  hej!


Igår klockan 11:28 stod solen som högst på himlen. Det var då årets längsta dag. Den ljusaste sommarnatten av alla, och den dag som varar längst det här året. Sommarsolstånd heter det ju.  Det är nog så mycket sommar det bara kan bli egentligen.
Och nu går det mot höst igen. snart, fast inte riktigt än. Först ska det vara sommar lite till hoppas jag, lite mera sol glass bad grönt nyklippt gräs åska sommarregn stekande sol varm sand ledighet höskörd barbackaritter myggbett semesterresor skratt fina minnen m.m. Men från och med nu kommer dagarna bli kortare och kortare. Det känns lite konstigt, sommaren har ju just börjat.

Sitter just nu på jobbet, och varvar skrivandet av detta inlägg med att kategorisera de sista bilderna jag har kvar nu. Sen blir det nog att städa förråd och fota lite, och kanske fler bilder att sortera sen.
Idag har jag mest suttit med bilderna och sprungit på stan med lite ärenden, så som att köpa biobiljetter till duktiga människor och hämta tidningar. Biobiljetterna blev inte köpta på grund av att dom inte sålde så många på faktura på öp-shopen och att biostaden då inte öppnar förrän fem. Så då gick jag tillbaks utan dom. Men ändå. Lite omväxling.
Det känns som att det enda jag gjort den senaste tiden är att jobba, jobbajobbajobba. Vilket nästan stämmer. Jag har inte haft tid till så mycket annat, och den skönaste stunden på dagen har varit när man fått komma hem och ta det lugnt i princip, bara slippa tänka en stund. Sovit för lite har jag också.
Men trots att det är lite tråkigt jobb i längden så trivs jag ändå, en del sköna människor, och jag kan tänka mig mycket värre sommarjobb. Sen känns det också skönt att få göra något, att vara aktiv på något sätt, Jag är nog inte den typen som gillar att bara gå hemma och typ inte göra något, jag blir så lätt rastlös känner jag.
Och så sitter jag faktiskt på chefens kontor också, hon är på semester. känns lite coolt att avancera så snabbt typ, hehe. Fast en läskig stol har hon. Har varit jättenära att ramla av i flera dagar, tills jag försökte sänka den lite. Det slutade med att jag och Maria lyckades förstöra studsen på den, så nu har chefen en stol utan studs. Hoppas hon inte har något emot det, eller att hon känner sin stol väl och kan lyckas mixtra tilbaka studsen sen.
Ska nart sluta nu, om trettiosju minuter precis nu. Sen ska lilla jag hemåt med buss och antingen ut och primic (springa på präket för dom som inte vet) eller ta det lugnt med film och popcorn eller nåt. 
Smsar med Kåmpis där borta i Krokom och det är mysigt, har just fått ett uppdrag. kommer längst ner hihi.
Har också fått reda på att eremitkompis nu har slut på sms och har blivit eremit på heltid, alltså en riktig eremit. Inte bra...




En hälsning till alla från en av sarasaraws kära vänner: "hej sarasaraws kåmpisar, det här är ccardigan som talar. Hej då kåmpisar!"  




  

 








Kommentarer
Postat av: ccardiga

SIMON SAYS?++???+ SIMON SAYS :D :D :D :D <3 åkrar den låten :) om det nu var den du menade......



tycker att sara kämpar på väldigt bra med jobbet, go snakey go snakey go snakey! och det där med hösten... fyfan typ :o :( sommaren har inte ens börjat ju....... fan



tycker det är roligt med stolen, hahaha. cheffffen kanske inte mindar :) förhoppningsvis... heehe. och ja som sagt.. hej sarasaraws kåmpisar!!



KUL ATT DU LEVER IGEN!!!! <3

2010-06-22 @ 17:11:55
URL: http://ccardigan.blogg.se/
Postat av: ida

DU KAN ALDRI FATTA VAD SOM HÖDNE JAG MSÅTE RINGA DIG HUUUUUUUUUUUUU

2010-06-22 @ 18:55:13
URL: http://ccardigan.blogg.se/
Postat av: ida

haha nää dom borde inte få finnas! hahaha :)

tack DETSAMMMA!! :D såg inte den förut, då var det en vit ruta med ett kryss i.. :/ men nu ser jag pållarna! :)

2010-06-23 @ 10:51:45
URL: http://ccardigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0