I know it's easy to say but it's harder to feel this way



Ännu en dag där jag inte lyckats få något vettigt gjort. Jag har fortfarande samma saker kvar att göra nu som jag tänkte i morse att jag skulle göra denna dag. Till exempel det sista skolarbetet. Och problemet är inte att jag inte har tid, problemet är att jag bara inte tar mig för att göra det. Att jag bara inte orkar. Även fast jag säger åt mig själv att nu sara bara gör du det så är det överstökat, så blir det i slutändan inte gjort. Jag försöker, men har ingen ork. Vet inte varför. 
Istället har jag tillbringat hela dagen med att göra absolut ingenting. Och vem kan jag skylla på för det? Bara mig själv. Och det är inte bara idag, det är inte första gången det känns så här. Jag blir faktiskt knappt förvånad längre. Jag är helt enkelt helt urusel på att vara effektiv. Lika bra att acceptera det som det är. fan vad jag failar.

Men förhoppninsvis är det inte för sent än att förändra sig, att förändra saker och ting. Att få saker och ting att  vara som man vill ha det. Det är aldrig för sent att förändra sig, och det är nog tur. Från och med ska jag jobba på det, att vara effektiv. Vore det nyår nu skulle det bli mitt nyårslöfte, helt klart. Fast det är ju inte nyår. Men det kan vara ett åttondejunilöfte. Ja, det får det bli.

Ska börja imorron. Nu är det dags att jag tar tag i mig själv och får något gjort känner jag.

En glad sak idag är iallafall att jag nu kommer kunna tjäna nästan nio tusen kronor i sommar, det känns väldigt bra, tjihoo!!! lite klirr i Londonkassan hihihi. Fick reda på idag att jag fått ett andra sommarjobb. Hoppas bara jag hinner ha lite sommarlov också. 

En läskig sak är att horoskopet i ÖP har stämt in så precis två dagar i rad nu, det har nog aldrig hänt förut tror jag. Känns inte bra. Kanske måste jag nu börja tro på horoskop...

Kommentarer
Postat av: elinnn

bra löfte sara!! bit ihop och samla alla sista krafter nu för så den sista uppgiften blir klar och sen är det lovlovlov :)



och dom extra pengarna skadar ju inte direkt! grattis grattis saris :)

2010-06-08 @ 21:54:26
URL: http://crackerconstructions.blogg.se/
Postat av: ida

jag tycker det låter bra att ta tag i sig själv, det har jag också lust med. hang in there, det är bara ett par dagar nu. jag har sagt det förut och det kanske inte är sådär jättepeppande, men det är iallafall ärligt. GÖR KLART DET. du måste göra det, och även om du gång på gång säger att du ska men det inte blir så måste du fortfarande. nästa gång kan du väl verkligen göra det? för din egen skull? du är så stark, jag vet att du klarar det <3

2010-06-09 @ 00:46:54
URL: http://ccardigan.blogg.se/
Postat av: ida

ps. fin bild. är mina ögon konstig eller är det en pålle?

2010-06-09 @ 00:47:26
URL: http://ccardigan.blogg.se/
Postat av: ida

ps 2. så himla avundsjuk på ditt andra jobb, det har jag också sagt förut. och förresten så är jag hungrig, kände bara för att dela med mig av det. det har du nog också hört mig säga förut, haha. något roligt är iallafall att nästa gång jag äter så äter jag med er, mina fina <3 i åkrar yyyou

2010-06-09 @ 00:49:11
URL: http://ccardigan.blogg.se/
Postat av: Sara

hahahah ja antingen är dina ögon konstig eller så är mina ögon ovanligt konstiga för pållen på bild heter sara. haha.

2010-06-09 @ 11:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0