I believe in everything I see

Regnat har det gjort i flera dar, regnat och regnat och regnat. Och den envisa dimman har stannat kvar också. Men konstigt nog har det mest känts mysigt tycker jag, brukar inte vara den typen som längtar efter regnväder, men de här senaste dagarna har det varit riktigt skönt. Vet inte varför. Kanske för att det mjuka dunkla ljuset och tysta regnet passat in med mitt humör. Eller att jag äntligen har haft en anledning att verkligen sitta inne och ta det lugnt utan att känna att jag borde gå ut och ta tag i något vettigt. Eller för att det helt enkelt bara känns skönt och mysigt med dimma och regn som faller. För en gångs skull.
Och för att jag sluppit jaga häst ett tag. Helt klart det också.
Min lilla söta häst har på den senare tiden fått för sig att det finns mycket grönare och godare gräs på andra sidan staketet (vilket tyvvär stämmer), och därför gjort dagliga expeditioner till grannens ängar (och gräsmattor). Det har inte spelat någon roll att vi satt en extra tråd på staketet, eller att min mammas häst ropar förtvivlat efter sin kompis så fort hon försvinner utom synhåll. Grönt gräs finns det inget som kan mäta sig med tydligen.
Därför har jag då de senaste dagarna fått jaga tjurig ponny ungefär sju gånger om dan. Har till slut fåt tag i hästen, skällt på henne, fått in henne i hagen, och tio minuter senare ser jag något väldigt brunt och hårigt springa förbi i full fart utanför fönstret. Igen.
Men som tur var så tyckte hon inte att det var så frestande att vara ute på vift när det regnade, så jag fick en välbehövlig paus från hästjagande.
Sprang också i torsdags, första gången på riktigt länge. Och bra kändes det, peppade mig själv att bara springa en liten bit till, och den natten sov jag som en stock. (bra jobbat KOUGGLIS!)

Men regnat har det ju inte gjort hela tiden, idag har det varit verkligen skönaste vädret på länge. Sol och mellan femton och tjugo grader hela dagen, kan det bli bättre?!
KÄNDES SOM SOMMAR :D hihi
Satt ute i solen och pluggade ett tag, satt inne och pluggade, plockade blåsippor och hittade en vit också, tog en promenad, umgicks med familjen, och jagade lite häst. 
Haft det så lugnt och skönt egentligen den här extra långa helgen, tror jag behövde det.
Sitter nu här med skön musik i öronen, och lite lördagsgodis som jag fick av lilla mamsen, och mår ganska gott.
Imorron blir det plugg, och ridtur förhoppningsvis. Ska bli så kul att rida igen, var verkligen ett tag sedan sist känner jag.



BE STRONG ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: ida

haha ååh, älskar typ din häst. haha.

och jag älskar regn jag faktiskt. så himla härligt. älskar särskilt regnet när det totalt öser ner i flera dagar så att när väl solen tittar fram blir all fukt SÅHÄÄÄR varm så att det känns nästan lite som en bastu vilket är jävligt najs! :D

godis är gött. GÖTTT!!!



be strong <3

2010-05-16 @ 00:06:55
URL: http://ccardigan.blogg.se/
Postat av: elinnn

haha åh dumma ponny xD hahah! men dom är väl envisa, right? :p



<3

2010-05-16 @ 12:50:04
URL: http://crackerconstructions.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0