sovmorgon...

Supergod middag igår med pappa och maria, och sen blev det majbrasa med verre hihi :)
Kul det mesta men FRUKTANSVÄRT REGNIGT. Verkade som om väderguden gjorde allt han kunde för att släcka allt brinnande på jorden, skickade tonvis med vattenmassor över våra små pyrande rishögar, och förstörde därmed det lilla roliga med denna tradition. Men trots det, efter så där en halvtimme med proffsiga rökeffekter, så fick de fiffiga jordborna ändå fyr på surhögen till slut. Eld blev det, och fyrverkerier. Och mera regn. Kände mig som en vattenväxt ungefär. typ en alg eller nåt. Drypande våt och sladdrig. huuuuuu!
Och sen när jag kom hem var jag tvungen att hjälpa min vattenväxtmamma att ta in de stackars håriga och hovförsedda blötdjuren i stallet, innan jag äntligen fick dra av mig kläderna och sätta på mig något torrt. och frös som en gris gjorde jag också.
Så det blev en blöt sistaapril i år.

Rejäl sovmorgon till halv ett eller nåt idag iallafall, behövde nog det. Men känns ändå som att det först är nu som jag har vaknat på riktigt, har varit som en sömngångare hela dagen. Kände mig en aning panikslagen när jag kollade på klockan nyss och såg att den snart är sex, skulle mer ha gissat på halv fyra eller så.  
Men nu har piggheten som jag längtat efter äntligen kommit tillbaka, och full av energi ska jag nu ut i solen på en springtur. Ska eta efter min gamla mobil sen också, så att jag kan börj ta kontakt med omvärlden igen. Är inte van vid att vara utan sms möjlighet.

      


Kommentarer
Postat av: ida

in på msn med dig, jag är alldeles tom när vi inte har kontakt på en hel dag (dumma din telefon!!!)



nu ska jag läsa ditt inlägg, hehe

2010-05-01 @ 18:09:40
URL: http://ccardigan.blogg.se/
Postat av: ida

aha... läste nu att du skulle springa.... :( men det är ju bra och roligt det med! :D så fort jag blir frisk ska jag springa massa också, så härligt speciellt nu när det är sol :)

och det regnade sjuukt mycket :o hihi kan tänka mig dig som en liten alg faktiskt...



bästa med hela inlägget: att du skulle leta den gamla telefonen. TJOOOO vi hörs då förhoppningsvis :D :D :D

2010-05-01 @ 18:12:35
URL: http://ccardigan.blogg.se/
Postat av: elinnn

äckligt regnigt väder igår! usch! men jaa hitta din mobil så vi kan smsa igen, blir så tomt nu när vi är vana att kunna skicka massa gratis sms hela tiden xD haha

2010-05-01 @ 19:15:33
URL: http://crackerconstructions.blogg.se/
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Nu har jag en tävling på bloggen där du kan vinna en PRESENTKORT VÄRDE 500kr. Det är enkla regler. Läs mer på min blogg, här är direktlänken till inlägget http://ferhat.blogg.se/2010/may/vinn-presentkort-varde-500kr.html :D

2010-05-01 @ 19:24:35
URL: http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0