medans dagarna bara bli kortare och mörkret och kylan långsamt får grepp om Sverige

Tydligen har det varit snö idag typ överallt utom i målsta. Och jag vet faktiskt inte om jag tycker det är bra eller dåligt. Jag vill inte ha snö, jag vill inte att det ska bli kall vinter riktigt än. Hösten var så fin i år. Men samtidigt så kan man inte säga annat än att den är slut nu, och första snön är faktiskt väldigt mysig. Och så ju fortare det bli vinter desto fortare blir det ju sommar igen, hihi.

Så lika bra att börja förbereda sig för vintern då, köpa varmaste jackan i stan och bunkra upp med tjocksockor och ingredienser till varm choklad. Och dags att vara lite positiv. Jag älskar inte precis vintern men vad fan man kan inte deppa för det!


Saker som är bra med vintern

  • nyfallen snö som glittrar sådär fint i februarisolen
  • åka slalom, heeeeeeeeeeelst i Årrrrreeeeeeeee hihihihi
  • att man får en alldeles utmärkt ursäkt för att dricka varm choklad hela tiden
  • ridtur i en snötäckt skog. om man har tjocka vantar på sig i alla fall
  • åka madrass i världens största backe. typ det roligaste som finns. var så jävla länge sen jag gjorde det bara, nån som vill åka madrass med mig i vinter?
  • sitta med myskläder och mössa på framför en öppen eld i kaminen när det är snöstorm ute
  • lucia är mysigt
  • JULEN
  • att det blir ett nytt år
  • att alla glömmer att det blir ett nytt år och säger det gamla året hela tiden
  • luddigafluffsnöflingor
  • att springa och glida på isiga fläckar (även om jag oftast ramlar)
  • en stjärnklar himmel och fullmåne. Det finns inget finare.
  • bygga snölyktor
  • att man har jullov. Då kan man ha kul!
  • Älskar att fotografera på vintern. Vet inte varför men så kul med all snö typ.
  • Att längta till sommaren. Det finns inget tillfälle på året då man längtar så mycket efter sommaren som på vintern. Sommaren verkar aldrig så underbar som då.
  • när man känner att snart snart är det äntligen vår.

 

 


Kommentarer
Postat av: ida

alltså våran madrass gick sönder förra vintern.... failarn eller vad? men KLART VI SKA ÅKA MADRASS!!! typ bäsa med vintern ju. förutom snöänglar och lite av det du skrev :):):):)

2010-11-08 @ 00:21:06
URL: http://ccardigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0