Society, I hope you're not lonely without me.

Jag längtar till fjällen. Jag vill vandra i flera dagar med någon fin person och tälta på fina platser, se den stora stora himmelen och de stora stora kullarna som försöker nå den. plocka blåbär och koka varm fruktsoppa över ett gasolkök, tända en eld på kvällen när solen har gått ner. Titta på renarna som håller sig på avstånd, en aning blyga sådär. Ligga i ett tält halva dagen och prata och vänta på att regnet ska sluta falla. Ha tid att bara tänka medans man sätter den ena foten framför den andra, ett och två ett och två igen och igen, och samtidigt upptäcka hur alla problem och bekymmer kryper tillbaka nånstans in i bakhuvudet och gömmer sig ett tag. Att vara sådär skönt utmattad, så att man somnar så fort man lägger sig och sover som en stock på den hårda liggunderlaget med stenar och andra diverse knöliga saker under, tills man vaknar av solen som lyser genom tältduken. Och så lukten och vinden och tystnaden och den ensliga men ändå rena och sanna känslan. Nån som fattar vad jag menar? 




Kommentarer
Postat av: ida

åh sara. du skriver så fint. och jag har aldrig vandrat i fjällen faktiskt, har alltid lyckats missa sådant. men helt borta är jag inte, visst har jag sovit under bar himmel och i tält och druckit vatten direkt ur bäcken och sett när solar gått både ner och upp och haft alldeles för tung väska, även om det inte vart just på ett fjäll. och jag kan visualisera ganska bra och det låter alldeles underbart att göra det på ett fjäll. hihi.

2010-09-30 @ 23:14:41
URL: http://ccardigan.blogg.se/
Postat av: ida

ps. jag älskar sarasaraw.

2010-09-30 @ 23:15:00
URL: http://ccardigan.blogg.se/
Postat av: ida

och hmm. läste igenom min kommentar nu. och det är något med mig och solen alltså. solen ska det givetvis stå. så... solen är rund, brinner och är i formen singular.... haha. det bara fortsätter det här, vad blir det nästa gång liksom? solen som är rund och brinner har något emot mig tror jag. hehe

2010-09-30 @ 23:18:04
URL: http://ccardigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0