Kom änglar kom älvor det börjar bli kallt



Det är fullmåne ikväll. Och enligt öp så är den också så nära jorden den någonsin kan vara, och det var nitton år sedan det sist inträffade samtidigt som månen var full. Inte för att jag tyckte den såg särskilt mycket större ut när jag gick ut för en stund sen och tittade. Men den lyste starkt, starkare än den brukar känns det som. Den nästan bländade, och överallt var vitt kallt ljus trädskuggor glitter i istappar. Fint tycker jag.
Nu sitter jag i sängen och äter typ världens godaste macka och dricker mjölk. Jag dricker nästan aldrig aldrig mjölk verkligen, bara när jag gör varm choklad eller oboy, gillar inte bara  mjölk sådär. Men just ikväll öppnade jag kylskåpet och såg mjölkpaketet och tänkte att vad gott det skulle vara med mjölk. Bara mjölk. Och det var faktiskt gott, och himla mysigt.
Har de senaste två dygnen misslyckats totalt med att plugga. Tänkte jag skulle göra geografiuppgiften i helgen, plus ett helt gäng andra grejer jag borde göra. Men den planen gick lite åt helvete och har fortfarande inte åstadkommit något vettigt. Den här veckan har varit jobbig, liksom dragit all energi ur mig och lämnat mig med inget mer kvar än massor av frustration. Ingen ork alls helt kraftlös men med en lust nästan ett behov av att skrika rakt ut. Någon mer som kännt så? skulle inte förvåna mig. Känns som att livet leker lite katt och råtta ibland med alla stackars överbelastade människor här på jorden. Tur att vårsolen får en att inse att man faktiskt lever iaf.
Imorron ska jag plugga. På riktigt. Inte "plugga" som jag gjort hittills, utan mer PLUGGGGAAAAAA. Nu måste jag. Here I come akta er alla mvg snart kommer jag och tar er!!!


graderna sjunker så fort överallt och det hjärta som skulle bli ditt på nåt vis det fryser nu sakta till is




Kommentarer
Postat av: ida

HEEJ sarasaraw jag har saknat dig! massor. fiiint inlägg! tyckte också precis så, månen var alldeles bländande och vit :)

2011-03-20 @ 00:05:49
URL: http://ccardigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0